Specialisatie e-commerce

Shopcontent heeft sinds 2012 ervaring in e-commerce op het gebied van SEO-copywriting en vertalingen. Onze aanpak is gericht op een hoge conversie en een aangename shopervaring voor de klant.

Sinds 2012 gespecialiseerd
in copywriting en vertalen
voor webwinkels

Neem contact op
Werkwijze - Specialisatie e-commerce
Werkwijze - Specialisatie e-commerce

Specifieke kennis

Shopcontent heeft sinds 2012 ervaring als SEO-specialist in de e-commerce. We zijn betrokken geweest bij verschillende webshops met grote catalogi die hun producten in binnen- en buitenland verkopen. Hierdoor zijn we goed bekend met de categorie- en productstructuren van webshops. We weten wat klanten in verschillende landen verwachten als ze een homepage, categorie of product openen. Verder kunnen we blogs schrijven die klanten nog meer informatie over je producten geven. We denken zelfs mee over de teksten in het menu, de check-out en de footer van je webshop.

Content strategie voor webwinkels

Onze indicatoren

Content is een waardevolle verkeersbron van potentiële klanten. We hebben een heldere aanpak voor het bepalen van de contentstrategie. Deze factoren zijn van belang om teksten af te stemmen op de behoefte van bezoekers:

Nulmeting

Een nulmeting maken we op basis van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Dit onderzoek vormt de basis voor een strategie. Hiermee krijg je een goed beeld van de totale marktpotentie en jouw huidige positie daarin.

Architectuur

De contentstrategie passen we toe op productpagina's, categorieën, subcategorieën, blogs, FAQ's en andere bestemmingspagina's, binnen een sitestructuur die helder is voor bezoekers.

Productkennis

We hebben een werkwijze waarbij we kostenefficiënt goede productteksten schrijven op basis van de specifieke attributen. We weten hoeveel tekst nodig is voor het gewenste effect.

Koopfases

Wij definiëren samen met de klant oriënterende bezoekers en koopgerichte bezoekers. Deze koopfases kunnen we toepassen op het zoekwoordenonderzoek. Dit is van grote waarde voor de strategie.

Koper en verkoper

Om de juiste schrijfstijl en tone of voice te bereiken is het van belang dat de verhouding tussen koper en verkoper gedefinieerd wordt. Een B2B-bezoeker heeft andere behoeften dan een consument.

Buitenland

De contentstrategie kunnen we uitbreiden naar de gehele Europese markt. De zoekvolumes en concurrentie kunnen per land verschillen. We kunnen stapsgewijs voor elk land een haalbare strategie opzetten.

Zoektermen

Oriënterende bezoekers gebruiken vaak algemene zoektermen (hoge zoekvolumes). Koopgerichte bezoekers zoeken vaak specifieker, met meer trefwoorden (longtail). Dit heeft zijn weerslag op de conversie.

Publiceren

We hebben ervaring met veelgebruikte e-commercesoftware, zoals CMS-, PIM- en ERP-systemen. De geschreven content kun je door ons op een SEO-vriendelijke wijze laten publiceren in jullie eigen back-end.

Inspelen op de markt

De traditionele supply chain is door digitalisering snel aan het veranderen. We houden deze wijzigingen goed bij en kunnen zo gemakkelijk met de veranderingen in de markt meebewegen.

Werkwijze - Specialisatie e-commerce
Werkwijze - Specialisatie e-commerce

Expertises

Shopcontent heeft copywriters en SEO-vertalers in dienst voor content in onder meer het Nederlands, Duits, Engels, Frans, Zweeds en Deens. Als je je producten in verschillende landen wilt verkopen, kunnen we tegelijk voor al die landen aan de slag. Zo kunnen we op korte termijn een hoog volume SEO-teksten voor verschillende storeviews leveren. We voeren voor ieder taalgebied waarin je wilt gaan verkopen een zoekwoordanalyse uit, zodat de teksten perfect aansluiten op het zoekgedrag van de doelgroep.

Werkwijze - Specialisatie e-commerce
Werkwijze - Specialisatie e-commerce

commercieel vs informatief

Een interessante balans in het schrijven van teksten voor webshops is die tussen het commerciële doel en de informatievoorziening. Ondernemers zien teksten graag hoog in Google staan en tot een zo hoog mogelijke conversie leiden. Aan de andere kant verwachten je potentiële klanten dat ze in jouw teksten de antwoorden vinden op hun vragen, geschreven in een tone of voice die zij prettig vinden. Bij Shopcontent willen we aan de verwachtingen van beide partijen voldoen.

e-commercesoftware & tooling

Software & tools

We hebben ervaring met de belangrijkste e-commerceplatformen, PIM-systemen en marketingtools. Hieronder vind je een selectie van de tools die wij gebruiken.

Magento 2

MAGENTO 2

Magento 2 is een premium e-commerceplatform.

Hotjar

HOTJAR

Hotjar is een analytische tool om data te verzamelen en interpreteren.

WOOCOMMERCE

WooCommerce is een plugin voor WordPress.

SCREAMING FROG

Screaming Frog is een waardevol SEO-analyseprogramma.

AKENEO PIM

Akeneo is Product Information Management software.

Analytics

GOOGLE ANALYTICS

Een tool om websitestatistieken te verzamelen.

AHREFS

Ahrefs is een premium SEO monitoring tool.

SEMRUSH

SEMrush is een geavanceerde search engine data tool.

specialisatie e-commerce

Shopcontent is sinds 2012 gespecialiseerd in contentcreatie en vertalingen voor webwinkels voor de Europese markt.

Metingen & analyses

Met behulp van metingen en analyses kunnen we het effect van content inzichtelijk maken en bestaande content optimaliseren.

Samenwerking

We werken samen vanuit een heldere strategie die is gericht op vindbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en informatievoorziening.

Technische SEO

Technische SEO heeft invloed op de SEO-waarde en user experience van je webshop. Shopcontent kan hierin een adviserende rol spelen.

Over ons

Shopcontent beschikt over een enthousiast en gedreven team van e-commerce specialisten, tekstschrijvers en native vertalers.

Marktontwikkelingen

We werken voor distributeurs, merken, retailers en producenten. Digitalisering zorgt voor grote veranderingen op de traditionele "supply chain".