Metingen en analyses

SEO-teksten voor webshops zijn een vak apart. Ze moeten prettig leesbaar zijn en je producten goed neerzetten, maar ook zo geschreven zijn dat potentiële klanten je winkel kunnen vinden. Veruit de meeste online shoppers vinden hun producten via zoekmachines, zoals Google. Een webshop met goede SEO-teksten wordt veel sneller gevonden en converteert beter.

Alles op het gebied
van content onder één dak

Neem contact op
Werkwijze - Metingen en analyses
Werkwijze - Metingen en analyses

Het nut van meten

Om te weten welk effect SEO-teksten hebben, zijn metingen en analyses onmisbaar. We gebruiken metingen tijdens verschillende fases van ons werk. Voor we aan de slag gaan voeren we een zoekwoordanalyse en een nulmeting uit. Dit vormt de basis voor een contentstrategie. Nadat de teksten online staan kunnen we het gedrag van bezoekers meten. Aan de hand van de resultaten kunnen we SEO-optimalisaties doorvoeren. We vertellen je graag hoe we dat doen.

Google-ranking

Het gedrag van bezoekers kan veranderen en daarom is het belangrijk om te blijven meten en analyseren. Is het uitstappercentage van een bepaalde pagina hoog? Dan moeten we uitzoeken waar dat aan ligt en er wat aan doen. Hoelang bezoekers binnen jouw webshop blijven bepaalt deels je Google-ranking. Met relevante informatie en logische interne linkbuilding houd je klanten op je site. Bovendien zorgt goede linkbuilding ervoor dat de teksten van je webshop elkaar versterken.

Kwaliteit bezoekers

Het is belangrijk dat teksten goed aansluiten op zoekgedrag. Dit levert bezoekers van hoge kwaliteit op, die een zeer belangrijke verkeersbron zijn. Een zoekwoordanalyse geeft daar meer duidelijkheid over. Hierbij houden we rekening met verschillende koopfases. Oriënterende klanten zoeken vaak op algemene termen met een hoog zoekvolume. Koopgerichte bezoekers gebruiken meestal specifiekere keywords, zoals artikelnummers of producteigenschappen. Dit soort longtail keywords hebben een lager zoekvolume, maar converteren over het algemeen beter. Als teksten goed aansluiten op het zoekgedrag, zal de conversie hoger zijn.

e-commercesoftware & tooling

Software & tools

We hebben ervaring met de belangrijkste e-commerceplatformen, PIM-systemen en marketingtools. Hieronder vind je een selectie van de tools die wij gebruiken.

Magento 2

MAGENTO 2

Magento 2 is een premium e-commerceplatform.

Hotjar

HOTJAR

Hotjar is een analytische tool om data te verzamelen en interpreteren.

WOOCOMMERCE

WooCommerce is een plugin voor WordPress.

SCREAMING FROG

Screaming Frog is een waardevol SEO-analyseprogramma.

AKENEO PIM

Akeneo is Product Information Management software.

Analytics

GOOGLE ANALYTICS

Een tool om websitestatistieken te verzamelen.

AHREFS

Ahrefs is een premium SEO monitoring tool.

SEMRUSH

SEMrush is een geavanceerde search engine data tool.

specialisatie e-commerce

Shopcontent is sinds 2012 gespecialiseerd in contentcreatie en vertalingen voor webwinkels voor de Europese markt.

Metingen & analyses

Met behulp van metingen en analyses kunnen we het effect van content inzichtelijk maken en bestaande content optimaliseren.

Samenwerking

We werken samen vanuit een heldere strategie die is gericht op vindbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en informatievoorziening.

Technische SEO

Technische SEO heeft invloed op de SEO-waarde en user experience van je webshop. Shopcontent kan hierin een adviserende rol spelen.

Over ons

Shopcontent beschikt over een enthousiast en gedreven team van e-commerce specialisten, tekstschrijvers en native vertalers.

Marktontwikkelingen

We werken voor distributeurs, merken, retailers en producenten. Digitalisering zorgt voor grote veranderingen op de traditionele "supply chain".