Marktontwikkelingen

Marktontwikkelingen zijn van grote invloed op de dienstverlening van Shopcontent. Digitalisering zorgt voor enorme verschuivingen in de markt en maakt daarmee nieuwe businessmodellen mogelijk. We bieden oplossingen aan e-commerceondernemingen die content inzetten als groeistrategie.

Met de juiste content kun je
je marktpositie vergroten

Neem contact op
WERKWIJZE - Marktontwikkelingen
WERKWIJZE - Marktontwikkelingen

Invloed digitalisering

Digitalisering heeft een ongekende impact op de traditionele distributie- en productieketen. Technologische ontwikkelingen zorgen voor een andere inrichting van de supply chain. Er worden bijvoorbeeld volledige schakels in de distributieketen opgeheven. Het succes van ondernemers is het vermogen om de digitale ontwikkelingen te omarmen. Zo kiezen steeds meer merken en distributeurs ervoor om online direct aan de consument te leveren. Retailers zullen goed moeten anticiperen op hun positie en onderscheidend vermogen.

Content als groeistrategie

Voorbeelden van digitalisering

De invloed van e-commerce zorgt ervoor dat de supply chains anders worden ingericht. Alle schakels in de keten hebben iets belangrijks gemeen: content is onderdeel van de groeistrategie voor producenten, merken, distributeurs, retailers, agentschappen, groothandels en consumenten.

Van merk
naar consument

Steeds meer merken benaderen hun consumenten direct via hun online kanalen. De traditionele B2B-distributie wordt aangevuld met B2C. Contentmarketing wordt daardoor onderdeel van de groeistrategie.

Het welbekende
kanaalconflict

Fabrikanten gaan de concurrentie aan met hun eigen distributiekanalen. Dit wordt ook wel direct-to-consumer (D2C) genoemd. De producent kan een betere prijs bieden, omdat er geen tussenschakels meer zijn.

Onderscheidend
vermogen

Omdat merken steeds vaker online direct aan de consument verkopen, worden de multibrandwinkels buitenspel gezet. Hoe kun je je als online retailer onderscheiden in de huidige markt?

De invloed
van online reuzen

Hoe kun jij je staande houden tussen de online reuzen in de markt zoals Amazon en Zalando? Gratis verzenden en retourneren is de norm geworden. Een duidelijke positionering is het antwoord.

Digitalisering
fysieke winkels

Nieuwe technologieën worden ook geïntegreerd in de verkoopstrategie van fysieke winkels. Online en offline versterken elkaar. Goed vindbare content brengt ook bezoekers naar jouw fysieke winkels.

Verschuiving
van B2B naar B2C

Een B2B-klant heeft andere behoeften dan een consument. Dit is van grote invloed op de contentstrategie en de tone of voice. Weet wie je doelgroep is en laat je content daar goed op aansluiten.

Word marktleider in jouw branche

Shopcontent heeft sinds 2012 ervaring als SEO-specialist in de e-commerce. We zijn betrokken geweest bij de groei van verschillende webshops met grote catalogi die hun producten in binnen- en buitenland verkopen. Hierdoor zijn we goed bekend met de categorie- en productstructuren van webwinkels.

  • Copywriting vanuit een effectieve SEO-strategie
  • Al sinds 2012 gespecialiseerd in webwinkels
  • Hoogwaardige teksten op WO-niveau
  • Kwaliteitscontrole door professionele redacteuren
  • We hanteren een scherp uurtarief
  • Samenwerken met een eigen coördinator
  • We werken met native speakers
specialisatie e-commerce

Shopcontent is sinds 2012 gespecialiseerd in contentcreatie en vertalingen voor webwinkels voor de Europese markt.

Metingen & analyses

Met behulp van metingen en analyses kunnen we het effect van content inzichtelijk maken en bestaande content optimaliseren.

Samenwerking

We werken samen vanuit een heldere strategie die is gericht op vindbaarheid, gebruiksvriendelijkheid en informatievoorziening.

Technische SEO

Technische SEO heeft invloed op de SEO-waarde en user experience van je webshop. Shopcontent kan hierin een adviserende rol spelen.

Over ons

Shopcontent beschikt over een enthousiast en gedreven team van e-commerce specialisten, tekstschrijvers en native vertalers.

Marktontwikkelingen

We werken voor distributeurs, merken, retailers en producenten. Digitalisering zorgt voor grote veranderingen op de traditionele "supply chain".

Wie gingen je voor?