SEO-copywriting

Tekst is de belangrijkste factor voor SEO. Vindbaarheid is essentieel voor een webshop. Ook maken goed geschreven teksten door een SEO-copywriter een professionele indruk en sluiten aan op de behoefte van bezoekers. Het gebruik van de juiste keywords is van groot belang. Een goede ranking in zoekmachines zorgt voor waardevolle bezoekers en een sterkere concurrentiepositie.

SEO-copywriting zorgt
voor een waardevolle bezoekersstroom

Neem contact op
COPYWRITING EN VERTALEN - SEO COPYWRITING
COPYWRITING EN VERTALEN - SEO COPYWRITING

Content & zoekgedrag

Voor het succes van een pagina is het belangrijk dat de content en het zoekgedrag goed op elkaar zijn afgestemd. Een pagina die voldoet aan de behoeften van potentiële klanten is beter vindbaar in Google en draagt bij aan een hogere conversie. Shopcontent hanteert een helder contentplan om de pagina's van je webshop goed aan te laten sluiten op de verschillende koopfasen waarin de bezoekers zich bevinden.

Informatievoorziening
is essentieel

Informatievoorziening is belangrijk voor webshopteksten. Klanten verwachten vaak een antwoord op een bepaalde vraag. Een webshop die antwoord op die vraag geeft komt deskundig en betrouwbaar over. Verder moeten de teksten prettig te lezen en makkelijk te begrijpen zijn. Het is dus belangrijk om de juist tone of voice voor de doelgroep te vinden. Om dit te garanderen worden alle SEO-teksten die we leveren uitvoerig gecontroleerd voor we ze publiceren, inclusief metagegevens.

De juiste
tone of voice

Voor het bepalen van de tone of voice is de verhouding tussen de verkoper en de koper een belangrijke factor. Een F2B- of B2B-webshop vraagt om een compleet andere schrijfstijl dan een B2C-webshop. Bij Shopcontent vinden we het belangrijk dat alle teksten aansluiten op de wensen en de verwachtingen van de bezoekers.

COPYWRITING EN VERTALEN - SEO COPYWRITING
COPYWRITING EN VERTALEN - SEO COPYWRITING

SEO-copywriter

Google is een belangrijke verkeersbron voor webwinkels. Teksten die vanuit een goede contentstrategie worden geschreven en gepubliceerd leveren kwalitatief hoogwaardige bezoekers op. Bovendien is tekst een duurzame investering, omdat SEO-teksten over een langere periode bezoekers opleveren. Regelmatig SEO-content toevoegen maakt een webshop organisch groter. Dit verhoogt de SEO-waarde en de conversie. Goede SEO is daarom een essentieel onderdeel van je groeistrategie en concurrentiepositie. Als ervaren SEO-copywriter kan Shopcontent daarbij helpen.

Zoekgedrag in beeld
door zoekwoordonderzoek

Content optimaliseren voor een zo hoog mogelijke Google-ranking begint met weten wat het zoekgedrag van je doelgroep is. Een zoekwoordonderzoek brengt in kaart welke keywords de doelgroep gebruikt om de producten die je verkoopt te kunnen vinden. Maar een goede keywordanalyse laat ook zien wat klanten willen weten over de artikelen. Daarom richten onze zoekwoordonderzoeken zich zowel op algemenere short tail keywords als op specifiekere longtail keywords. Short tail keywords hebben vaak een hoger zoekvolume, maar sommige longtail keywords converteren een stuk beter. De juiste wisselwerking tussen al deze keywords is essentieel voor een SEO-strategie die werkt voor de webshop.

Koopfases van bezoekers
in relatie tot conversie

Bezoekers van een webshop kunnen in verschillende fases van het aankoopproces zitten. Een oriënterende klant zoekt over het algemeen naar andere informatie dan een koopgerichte klant. Oriënterende klanten willen vaak informatie die ze helpt besluiten welk product ze precies moeten kopen. Bij koopgerichte klanten is de kans op een conversie groter. Toch is het van groot belang om juist ook in die oriënterende koopfase zichtbaar te zijn. Laat jouw webshop zich zien als een betrouwbare aanbieder met verstand van zaken, dan is de kans groter dat potentiële klanten terugkomen als ze de knoop eenmaal hebben doorgehakt en een aankoop willen doen.

Informatieve
SEO-copywriting

Wie gebruikmaakt van een zoekmachine is eigenlijk altijd op zoek naar informatie. De beste zoekresultaten geven gebruikers antwoord op de vragen die ze hebben. De algoritmes van zoekmachines leren steeds beter hoe ze de vragen van klanten moeten interpreteren. Als gevolg daarvan bestaat een steeds groter deel van de hoogste organische zoekresultaten uit informatieve content. Dit kunnen productbeschrijvingen met veel informatie zijn, maar ook pagina’s die specifiek voor de informatiebehoefte van de klant geschreven zijn. Informatieve copywriting houdt een bezoeker bovendien langer op de pagina, wat op zijn beurt weer goed is voor de ranking.

Verschillende type pagina’s
van een webshop

Webshops hebben verschillende soorten teksten. Voor e-commerceondernemers is het belangrijk dat de categorieteksten en de productbeschrijvingen goed vindbaar zijn. Komt een potentiële klant de webshop via die pagina’s binnen, dan zijn er niet veel stappen meer nodig om daadwerkelijk een bestelling te plaatsen. Toch kunnen andere pagina’s ook wonderen doen voor de vindbaarheid en de reputatie van een webshop. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan informatieve landing pages en blogs met interessante informatie over je producten. Dit zijn aanvullende kanalen om bezoekers mee naar de webshop te leiden. Bovendien kun je met dit soort teksten antwoord geven op specifieke vragen van de doelgroep.

Hogere conversie
door de juiste tone of voice

Hoe belangrijk de inhoud van een tekst ook is, de juiste tone of voice is ook een cruciaal aspect van SEO copywriting. Content die bezoekers op de juiste manier aanspreekt trekt twijfelaars over de streep. Dat geldt voor Nederlandstalige content, maar zeker ook voor copywriting in andere talen. Nederlandse bedrijven spreken hun klanten over het algemeen bijvoorbeeld een stuk minder formeel aan dan bedrijven in het buitenland. Door teksten op een manier te schrijven die aansluiting vindt bij de doelgroep wordt de kans op een conversie een stuk groter. Hoe toegankelijk een tekst geschreven is draagt daar ook aan bij.

Verschillende
Europese talen

Shopcontent heeft SEO copywriters in verschillende talen in dienst. Als je webshop al Nederlandse content heeft, kunnen we de bestaande content vertalen naar onder meer het Duits, Frans, Engels, Zweeds, Deens, Noors, Spaans en Italiaans. Al onze contentspecialisten hebben ervaring met zowel SEO copywriting als met SEO-vertalen. Wijst het zoekwoordonderzoek uit dat de webshop beter vindbaar wordt in het doelland als er nieuwe originele content geschreven wordt? Dan kunnen zij dat dus ook voor je doen. Maar we kunnen bijvoorbeeld ook Nederlandse teksten vervlaamsen voor de Belgische markt. We werken uitsluitend met native speakers. Zo voelt de content natuurlijk aan voor buitenlandse klanten.

Hoog volume en
kwaliteit SEO-copywriting

Copywriting voor webshops kost veel tijd. Bedrijven met een grote catalogus zijn alleen aan hun productbeschrijvingen en categorieën al veel tijd kwijt. Om alles uit de SEO-mogelijkheden van de webshop te halen zijn er bovendien ook nog eens goede informatiepagina’s nodig. Shopcontent kan je al dit werk uit handen nemen. Zo wordt de webshop snel gevuld met kwalitatief goede content die gevonden wordt door je doelgroep. Eventueel kunnen onze vertalers in verschillende talen gelijktijdig aan het werk voor je webshop. Je hoeft dan niet te wachten tot je afzonderlijke Europese markten kunt betreden. Alle buitenlandse klanten kunnen dan tegelijk bij de webshop terecht.

Beter vindbaar
door SEO copywriting

Heb je de tijd of de expertise niet om de SEO copywriting voor je webshop zelf op te pakken? Kies dan voor een samenwerking met Shopcontent. Onze copywriters en vertalers stonden aan de basis van het nationale en internationale succes van webshops in verschillende branches. Al onze copywriters zijn contentspecialisten met ruime actuele werkervaring in zoekmachineoptimalisatie. Ze zetten hun vaardigheden graag in om jouw webshop beter vindbaar te maken op verschillende Europese markten. Of je nu een nieuwe webshop wilt vullen met SEO content van hoge kwaliteit of juist bestaande content wilt laten vertalen: Shopcontent kan je ermee helpen.

Tekstschrijven & Vertalen voor Webwinkels

De buitenlandse markt betreden?

Schakel ons in en vergroot je markt.

Nederland

Wij hebben veel ervaring met copywriting en SEO voor de Nederlandse markt. Vaak kunnen we Nederlandse productteksten vertalen. Ook categorieteksten en landingspagina’s kunnen worden vertaald. De Nederlandse online markt is goed ontwikkeld. Een Nederlandse webshop is daarmee een goede basis voor een uitbreiding naar het buitenland.

Frankrijk

Wij kunnen Nederlandse teksten vertalen naar het Frans, maar leveren ook teksten direct in de doeltaal. Voor de Franse bezoekers is het belangrijk dat de teksten worden geschreven door native speakers. Onze Franse SEO-tekstschrijvers hebben oog voor de juiste tone of voice en houden rekening met culturele verschillen.

Duitsland

De potentie van de Duitse e-commercemarkt is enorm. Bovendien is Duitsland een buurland, wat de drempel verlaagt om ook in Duitsland je online deuren te openen. Onze native speakers kunnen teksten naar het Duits vertalen of nieuwe content creëren voor je Duitse shop. Ook hebben we veel specifieke kennis van SEO voor de Duitse markt.

Verenigd Koninkrijk

De Britse e-commercemarkt is erg groot. De ontwikkelingen op het gebied van ICT en e-commerce gaan in rap tempo. Daarnaast is het zo dat Britten meer online besteden dan andere Europeanen. De zoekvolumes zijn enorm en de diversiteit aan keywords is breed. Daarentegen is de concurrentie groot. Met een realistische contentstrategie kunnen we je helpen de markt in het Verenigd Koninkrijk te betreden.

Oostenrijk

Oostenrijk is vaak een logische stap na het betreden van de Duitse online markt, omdat Oostenrijk onderdeel van de EU is en niet veel verder ligt dan Duitsland. Ons team van SEO-copywriters kent de belangrijkste taalkundige en culturele verschillen tussen Duitsland en Oostenrijk. Eventueel kunnen we je Duitse content gedeeltelijk overnemen, mits dat SEO-technisch goed wordt aangepakt. Daar hebben wij specifieke kennis voor.

Zwitserland

Volgens een rapport van de United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) heeft Zwitserland de beste markt voor online handel van de hele wereld. Voor sommige online ondernemers kan de Zwitserse markt wat intimiderend overkomen, omdat er Duits, Frans en Italiaans gesproken wordt. We helpen je graag met een SEO-strategie waarmee je je Zwitserse doelgroep het beste bereikt.

België

De e-commercemarkt in België is een echte groeimarkt. Voor succesvolle Nederlandse webwinkels is de Belgische markt een logische volgende stap. Geografisch is dat aantrekkelijk, want distributie naar een buurland kan voordelig zijn. We kunnen Nederlandse teksten “vervlaamsen” om ze aantrekkelijker te maken voor de Vlaamse markt en ook Franstalige SEO-teksten voor de Waalse markt schrijven.

Denemarken

De Deense e-commercemarkt is vergelijkbaar met die van Nederland. Het aantal inwoners is lager, meer de gemiddelde Deen besteedt veel meer online. Wij hebben ruime ervaring met de Deense e-commercemarkt. We zijn bekend met de marktspecifieke uitdagingen en kunnen je daarom helpen met hoogwaardige Deense content en een gerichte SEO-strategie om je marktpositie in Noord-Europa te vergroten.

Zweden

Zweden is het grootste land in Noord-Europa en heeft een bovengemiddeld hoge penetratiegraad voor internet: 7,4 miljoen van de 9,7 miljoen inwoners. Dit geef al aan dat de Zweedse e-commercemarkt ver is ontwikkeld. Wij hebben veel ervaring met deze markt. Wij zijn als SEO-specialist bekend met de marktspecifieke uitdagingen voor Zweden. Zet onze ervaring in om voet aan de grond te krijgen op de Noord-Europese markt.

e-commercesoftware & tooling

Software & tools

We hebben ervaring met de belangrijkste e-commerceplatformen, PIM-systemen en marketingtools. Hieronder vind je een selectie van de tools die wij gebruiken.

Magento 2

MAGENTO 2

Magento 2 is een premium e-commerceplatform.

Hotjar

HOTJAR

Hotjar is een analytische tool om data te verzamelen en interpreteren.

WOOCOMMERCE

WooCommerce is een plugin voor WordPress.

SCREAMING FROG

Screaming Frog is een waardevol SEO-analyseprogramma.

AKENEO PIM

Akeneo is Product Information Management software.

Analytics

GOOGLE ANALYTICS

Een tool om websitestatistieken te verzamelen.

AHREFS

Ahrefs is een premium SEO monitoring tool.

SEMRUSH

SEMrush is een geavanceerde search engine data tool.

Word marktleider in jouw branche

Shopcontent heeft sinds 2012 ervaring als SEO-specialist in de e-commerce. We zijn betrokken geweest bij de groei van verschillende webshops met grote catalogi die hun producten in binnen- en buitenland verkopen. Hierdoor zijn we goed bekend met de categorie- en productstructuren van webwinkels.

  • Copywriting vanuit een effectieve SEO-strategie
  • Al sinds 2012 gespecialiseerd in webwinkels
  • Hoogwaardige teksten op WO-niveau
  • Kwaliteitscontrole door professionele redacteuren
  • We hanteren een scherp uurtarief
  • Samenwerken met een eigen coördinator
  • We werken met native speakers
Copywriting

Shopcontent is een echte e-commercespecialist. Laat ons converterende teksten schrijven, vertalen en publiceren.

SEO-strategie

Een goede SEO-strategie is de basis van een succesvolle webwinkel. Zet onze expertise in om je marktaandeel te vergroten.

Vertalen

We kunnen bestaande teksten voor je vertalen door native speakers naar het Duits, Engels, Frans, Spaans, Italiaans, Deens, Zweeds, Fins en Noors.

UX-copywriting

We schrijven teksten gericht op het UX-design van bestaande templates met elementen zoals triggers, buttons, attributen en CTA’s.

SEO-copywriting

Teksten die de doelgroep aanspreken en goed aansluiten op het zoekgedrag leveren kwalitatief hoogwaardige bezoekers op.

Europese markt

Wij kunnen je deuren openen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Frankrijk, België, Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland.