Productbeschrijvingen

Hoe geeft content webshops een betrouwbare uitstraling?

Share:

Als klanten weten welke producten ze willen kopen, maar nog niet waar, zullen ze verschillende webshops met elkaar gaan vergelijken. Er zijn uiteenlopende redenen waarom klanten voor een bepaalde webshop kiezen. Een betrouwbare uitstraling is daar een van de belangrijkste van. Klanten willen immers het gevoel hebben dat het goed komt met hun bestelling. SSL-certificaten, keurmerken en klantbeoordelingen kunnen daar een rol in spelen, maar content zeker ook. Maar hoe geeft content webshops een betrouwbare uitstraling? We delen enkele tips met je waarmee je content klanten vertrouwen geeft in een goede afhandeling van hun bestelling.

Correct geschreven teksten

De algoritmes van zoekmachines controleren teksten niet op taalfouten. Correct geschreven teksten hebben dus niet direct invloed op de Google-ranking. Foutloze teksten geven bezoekers daarentegen wel de indruk dat ze met een professioneel bedrijf te maken hebben. Ze zullen eerder een bestelling willen plaatsen bij een webshop met verzorgde content dan bij een webwinkel waarvan de teksten vol taalfouten staan. Te “Nederlands” aandoende content op een storeview in een andere taal kan klanten eveneens afschrikken. Bezoekers zullen langer blijven hangen op een webshop waarvan de content goed geschreven is. We raden daarom altijd aan om content voor een buitenlandse markt te laten vertalen door een native speaker.

Indirect kan een tekst met veel taalfouten wel invloed hebben op de Google-ranking van de webshop. Omdat content met fouten zo slordig overkomt, zullen relatief veel bezoekers meteen terug klikken naar de zoekresultaten. Het algoritme van de zoekmachine registreert dit. Het is namelijk nuttige informatie bij het bepalen of een pagina relevant genoeg is. Als gebruikers na enkele seconden de pagina weer verlaten, neemt het algoritme aan dat dit niet het geval is. Het gevolg is dat de pagina lager in de organische zoekresultaten komt te staan als dat te vaak gebeurt. Voorkom dit zoveel mogelijk met correct geschreven content.

“Over ons”
en contactgegevens

Zodra klanten weten wat ze willen kopen, maar nog twijfelen tussen twee of meer webshops, zullen ze op zoek gaan naar meer informatie over het bedrijf. Die kunnen ze onder meer vinden op de “over ons”-pagina. Zo’n pagina is de ideale plek om te laten zien waarom jouw webshop de beste optie is voor de klant. Als het bedrijf al langer bestaat, kun je wat vertellen over de geschiedenis van het bedrijf op de “over ons”-pagina. Voor veel klanten draagt dit namelijk bij aan de betrouwbaarheid van een e-commerceonderneming. Eventueel kun je zelfs een aparte pagina aan de geschiedenis van de webshop wijden.

Duidelijke contactinformatie geeft een webshop eveneens een betrouwbaardere uitstraling. Zorg dat de link naar de contactpagina op een duidelijke plek op de site staat, zoals de footer of juist het headermenu. Zet zoveel mogelijk manieren om contact op te nemen op de contactpagina. Hoe meer er staat, hoe beter. Alleen een contactformulier trekt een twijfelende klant niet over de streep. Zien ze daarentegen dat ze ook kunnen bellen of mailen en staan er links naar social media op de pagina? Dat wekt veel meer vertrouwen. Dat effect wordt alleen nog maar versterkt als er ook een bezoek- of postadres, een KvK-nummer en een btw-nummer op staan.

Zoveel mogelijk
informatieve content

De meeste e-commerceondernemers weten veel over de producten die ze aanbieden. We raden aan om die kennis zoveel mogelijk met klanten te delen. Blogs en informatiepagina’s over het gebruik en het onderhoud van de producten kunnen de klantenservice ontlasten. Maar nog veel belangrijker is dat kennisdeling deskundigheid uitstraalt. Als je aan je klanten laat zien dat je een expert bent op het gebied van je assortiment, zullen ze meer vertrouwen in het bedrijf krijgen. Dat wekt de indruk dat de producten aan een bepaalde kwaliteitsstandaard voldoen. Klanten gunnen een bedrijf dat veel over zijn assortiment weet de bestelling doorgaans ook meer.

Zoveel mogelijk informatieve content is niet alleen goed voor de uitstraling van de webshop. Voor de vindbaarheid van zijn teksten met waardevolle informatie eveneens een must. Zulke teksten dragen bij aan de website-autoriteit van de webwinkel. Dit heeft een gunstig effect op de ranking van iedere pagina binnen het domein. Bovendien kan content die antwoord geeft op vragen die je doelgroep heeft voor veel extra bezoekers zorgen. Een goed zoekwoordonderzoek kan laten zien welke vragen de doelgroep heeft over de producten die bij jou te koop zijn. Het is daarom zeker raadzaam om zulke content in de SEO-strategie mee te nemen.

Shopcontent
schrijft content die klanten vertrouwen

Vindbaarheid is belangrijk voor Shopcontent, maar we beseffen maar al te goed dat content voor webshops meer nodig heeft. Onze SEO copywriting richt zich daarom naast vindbaarheid ook op gebruiksvriendelijkheid, informatievoorziening en conversie-optimalisatie. Zoveel mogelijk bezoekers aan de webshop moeten klanten worden. Dit doen we onder meer met content die de webshop een betrouwbare uitstraling geeft. We leveren foutloze, goed converterende content in verschillende Europese talen. We kunnen onder meer productbeschrijvingen, categorieteksten, informatiepagina’s, blogs, Q&A-pagina’s en servicepagina’s zoals de “over ons”-pagina schrijven. Zo kunnen we je veel werk uit handen nemen en een continue stroom waardevolle bezoekers naar de webshop leiden.

Onze tekstschrijvers kunnen een nieuwe storeview vullen met Nederlandstalige content die een betrouwbare indruk maakt. Daarnaast kun je gebruikmaken van de diensten van onze copywriters en vertalers voor uiteenlopende Europese markten. Straal bijvoorbeeld vertrouwen uit naar de grootste Europese e-commercemarkten met het werk van onze vertaler Duits en onze vertaler Frans. Onze vertalers Zweeds, Deens en Noors brengen de Scandinavische markt dichterbij. Al onze vertalers zijn native speakers.

Laat ons weten hoe we jouw webshop tot een betrouwbare optie voor je doelgroep kunnen maken. Dat kan telefonisch, via de mail of door ons contactformulier in te vullen. We maken binnenkort graag een afspraak met je om over de mogelijkheden te praten.