Een veelgehoorde misvatting is dat teksten op webshops kort en bondig moeten zijn. De Google-ranking van een pagina wordt echter voor een groot deel bepaald door de tekst op die pagina. Er moet dus hoe dan ook voldoende tekst op...
Keywordgebruik is misschien wel de belangrijkste factor in het bepalen van de SEO-waarde van content. Goede SEO content begint dus met goed keywordgebruik. En daar komt veel bij kijken. Dat begint bij de keuze voor de juiste keywords. Maar deze...
Het belangrijkste doel van SEO copywriting is om zo hoog mogelijk in de organische zoekresultaten van Google te komen. Veel e-commerceondernemers die zo’n goede ranking veroverd hebben schrikken als ze zien dat hun content na verloop van tijd gaat zakken...
Op de meeste webshops zijn de producten onderverdeeld in verschillende categorieën en eventueel subcategorieën. Deze categorieën geven structuur aan je productaanbod en maken het makkelijker voor klanten om de gewenste producten te vinden. Maar categoriepagina’s zijn ook een goede plek...
Bij Shopcontent kunnen we content voor webshops schrijven en vertalen. Wil je daarvoor eerst weten hoe het ervoor staat met de bestaande content op je webshop? Dan kun je ons ook vragen om een content-audit uit te voeren. We controleren...
E-commerceondernemers met internationale ambities investeren vaak in een Engelstalige webshop. Dat maakt de webshop begrijpelijk voor een internationale doelgroep, maar niet per se beter vindbaar. Potentiële klanten zoeken immers eerst in hun eigen taal. Bedrijven die bijvoorbeeld een Duitstalige of...
In verschillende landen kunnen mensen dezelfde taal spreken. Naast ruim 17 miljoen Nederlanders hebben bijvoorbeeld ook 6,5 miljoen Belgen het Nederlands als moedertaal. Het grootste taalgebied in Europa is het Duitse taalgebied, met zo’n 100 miljoen moedertaalsprekers in Duitsland, Oostenrijk...
Als klanten weten welke producten ze willen kopen, maar nog niet waar, zullen ze verschillende webshops met elkaar gaan vergelijken. Er zijn uiteenlopende redenen waarom klanten voor een bepaalde webshop kiezen. Een betrouwbare uitstraling is daar een van de belangrijkste...
Metadescriptions zijn zeer belangrijk voor de vindbaarheid van een webshop. Ze zijn het eerste wat Google-gebruikers zien. Metadata die op orde zijn zorgen dus voor een bezoekersstroom van goede kwaliteit. Als de verwachtingen die de metadata wekken aansluiten op de...
Succes op de Belgische e-commercemarkt is afhankelijk van verschillende factoren. Met goede SEO content kan de Belgische doelgroep de website vinden, terwijl een check-out met de juiste verzend- en betaalmethoden de kans op een conversie vergroot. De eerste stap naar...