Een webshop heeft verschillende soorten content met allemaal hun eigen functie. Alle content op een webshop is er echter om de klant te informeren, maar ook te overtuigen om een bestelling te plaatsen. Bovendien zorgt goede content ervoor dat zoveel...
Online shoppers in België kopen relatief veel cross-border. Naast de 11,7 miljard euro die de Belgische e-commercemarkt dat jaar waard was ging er in 2021 maar liefst 5,5 miljard naar webwinkels die niet in België gevestigd zijn. Belgische online shoppers...
SEO copywriting voor Belgische webshops vraagt om meer dan alleen goed vindbare teksten. Je moet de klant ook op de juiste manier aanspreken. Doet de content dat niet, dan zullen zelfs de best vindbare pagina’s slecht converteren. Enige aandacht voor...
Een van de grootste uitdagingen voor e-commerceondernemers die hun producten in België willen verkopen is de content voor hun Belgische webshops. Omdat er verschillende talen gesproken worden in België, bereik je met één storeview niet de hele markt. Er is...
De content op een webshop moet een goede eerste indruk maken om potentiële klanten op de site te houden. Voor veruit de meeste klanten is de content echter niet het eerste wat ze zien van de webshop. Als ze op...
De e-commercemarkt in België laat de laatste jaren een behoorlijke groei zien. Lang was de Belgische markt niet interessant genoeg voor veel buitenlandse e-commerceondernemers. Belgen omarmden online shoppen later dan veel andere Europese landen en het feit dat er meerdere...
Wie zijn producten in Frankrijk wil gaan aanbieden, wil natuurlijk weten wie zijn concurrenten zijn. Zo krijg je een beeld van de producten waar Franse klanten in geïnteresseerd zijn en jouw concurrentiepositie op de Franse e-commercemarkt. We hebben de grootste...
Iedere goede webshop heeft een “over ons”-pagina. Er wordt nog wel eens onderschat hoe belangrijk die pagina is. E-commerceondernemers nemen “over ons” zelden in de SEO-strategie mee, omdat de pagina veel minder bezoekers naar de webshop leidt dan bijvoorbeeld een...
Niet alle content is goede content. Voor Google en andere zoekmachines wordt het echter steeds belangrijker om goede content zoveel mogelijk met hoge rankings te belonen. Bij Shopcontent streven we er dan ook altijd naar om de best mogelijke content...
Verschillende factoren zijn van invloed op de ranking van een website. De website-autoriteit bepaalt echter voor een groot deel hoe hoog pagina’s in Google komen te staan. Er zijn meerdere inhoudelijke en technische factoren die bepalend zijn voor de website-autoriteit,...