Er zijn verschillende factoren die bijdragen aan de SEO-waarde van een tekst. Actualiteit is er een van. Actuele content is immers altijd relevanter dan content die langere tijd niet bijgewerkt is. Zeker bij content voor een webshop met een continu...
Een tekstschrijver voor een webshop heeft eigenlijk twee doelen. De tekst moet een bezoeker de informatie geven waar hij of zij naar op zoek is. Maar om de commerciële belangen van de webshop te behartigen, moet de tekst ook zo...
E-commerceondernemers die hun assortiment in het buitenland willen aanbieden hebben content in die taal nodig. Omdat veruit de meeste potentiële klanten in hun eigen taal zoeken, is dat de enige manier om de webshop vindbaar te maken in het buitenland....
Een SEO-strategie opstellen lijkt misschien eenvoudig. Veel content voor de keywords met het hoogste zoekvolume, minder focus op zoektermen waar mensen minder op zoeken. De verhouding tussen zoekvolumes en conversies echter wat ingewikkelder dan dat. De juiste interpretatie van zoekvolumes...
Een goede productbeschrijving kan wonderen doen voor de vindbaarheid en de conversie van een webshop. Daarom is het een aanrader om ook in de productbeschrijvingen rekening te houden met SEO. Vooral bij producten die een hoog zoekvolume hebben. Er zijn...
Wie een blog volgt, doet dat om op de hoogte te blijven van interessante onderwerpen. Voor bedrijven kan dit heel interessant zijn. Een blog is namelijk een laagdrempelige manier om potentiële klanten op de hoogte te houden van producten of...
Het kan voorkomen dat een webshop verschillende storeviews in dezelfde taal heeft. Sommige webwinkels doen dit met een aparte storeview voor iedere belangrijke productgroep. Een internationaal opererende e-commerceonderneming zal echter eerder ieder land in een taalgebied een aparte storeview geven....
Voor er ook maar iemand tekst gaat schrijven voor een webshop, moet er onderzoek gedaan worden naar de keywords die de doelgroep gebruikt. Content voor een webshop heeft immers pas nut als de doelgroep de pagina’s ook kan vinden. Zonder...
Net als in veel andere landen is Google in Nederland de meest gebruikte zoekmachine. Bijna 94 procent van alle zoekopdrachten in Nederland verloopt via Google. Bij zoekopdrachten via smartphones ligt het percentage zelfs boven de 98 procent. Wie wil dat...
Wie wil dat de teksten op een website in een bepaald land gevonden worden doet er goed aan om de content in die taal te publiceren. Mensen zoeken immers pas in een andere taal als ze in hun eigen taal...